fredag 7 november 2008

Sushi

Rått e gott! Jag gjorde en reflektion över mitt beteende igår när jag handlade sushi på väg hem från pappa. Det är ganska intressant.. antingen så är vi djupt rotat innerst inne "samlare".. eller är vi bara giriga? För hur som helst så sa tjejen i sushikassan att "där borta kan du ta pinnar och misosoppa och sånt" och pekade mot ett bord med en massa saker på.. fint.. jag vandrade bort dit och börjar plocka åt mig, misosoppa, här fick man lägga i algerna och vårlöken själv, så jag öste på å tänkte att nu blev det kanske för mycket (jo du det ska gudarna veta, dom svällde och det blev en algmisogröt.. med lök!).. sen tar jag ett par pinnar men tänkte samtidigt att.. jag behöver inga pinnar för jag har ju massor hemma.. fast det ingår ju i priset... ååå och en liten plastsojaskål som jag verkligen inte heller behöver, den tar jag! och så ett par servetter på det, för jag har ju inga hemma.... ;) (typ lådor med servetter bara) Sen gick jag och ångrade mig på vägen hem att jag hade tagit dom där engångsartiklarna när jag har pinnar och sojaskålar hemma! Märkligt va..? *s* tvångsbeteende eller?! nästa gång ska jag motstå min samlarimpuls.. eller girighet. ;)


jaja.. nu till något helt annat... min vän Guvo (José).. han har lyckats gå ut å "supa" 2 gånger den här veckan.. jag blir ju alldeles löddrig (se "Vintertid" för förklaring till löddrigt), och sen gå och jobba? hur orkar han? jag har fan aldrig orkat.. eller jo kanske när jag var 18-20 år.. damn! haha
Leeeeeeeeeeeeeeeeeeeroy Jeeeeeeeeeeeeenkins!

Apropå Leroy, inte länge kvar nu till expansionen... spännande!! ;D och förresten.... Idag är det fredag... heeeeela dan!!! så det så :D

Inga kommentarer: