tisdag 30 september 2008

att hålla masken..

.. jag är verkligen dålig på att hålla masken. Inget poker face what so ever! det jobbiga är att jag tror att jag kan det.. men jag börjar inse mer och mer att jag verkligen inte kan *s* om jag inte gillar nåt så syns det! I de flesta fall så är det ju ganska bra kanske, men ibland.. så skulle jag behöva kontrollera mitt ansiktsuttryck bättre.
Som idag, jag var på ett "team möte", syftet var att gå igenom mål för teamet, göra en syftesbeskriving, risk värdering, kommunikations plan etc. Vi började med en 25 min lång status genomgång (som inte var inkluderat i mötes agendan), mötet skulle ta 1 timme.. så redan här inser man ju att det kommer aldrig gå! Sen kör vi igång med det som stod på agendan, vissa ansåg att vadå? varför ska vi ha det här? Så då fick jag förklara att det är för vår skull, för lagandan, för att göra det tydligt vad vi vill uppnå etc. "aahh".. och då blir det ju ganska meningslöst allt ihop om 1/3 av teamet tycker att det är slöseri med tid.. men vi körde på, för det står nämligen att vi måste göra en sån här plan. Men ju längre tiden gick, och ju fler sidospår vi kom in på så börjar jag ledsna, teamleadern höll med allt och alla och det flöt ut.. jag försökte desperat styra in oss, fokusera, vad vill vi?! vad saknas? vad ska vi göra för att förhindra att det går åt pipan? men åter igen.. bla bla bla... jobbigt.. och vid ett tillfälle tänkte jag.. (ca 1.5 timme efter mötes starten) okej, min laganda är i princip död.. kan vi gå nu? och då säger en kollega.. "haha Jenny, du ser helt död ut!! what's up?!" shiiit! det syns! tänkte jag hahaha, jag hasplade ur mig något i stil med, jao vi har ju dragit över lite på tiden och jag har annat jobb som väntar.. *smiiile* (typ bloggskrivning..)
Fast nu har jag bara beskrivit nackdelen med att ha ett "känsloansikte", fördelen är ju att när jag gillar någon/något å andra sidan så syns ju det med.. Lägg märket till mina pupiller nästa gång.. :D Helena tror att om jag körde bil och blev stoppad så skulle jag inte få blåsa, utan polisen skulle tro att jag hade tagit kokain! (så det blir kissprov på plats?!) *S* Fast det är ju när jag ser på henne, min syster, det är ju klart som fan att jag får stora pupiller! jag älskar ju henne *ler*

Inga kommentarer: