fredag 1 januari 2010

Chile 4: Gott Nytt År!!

Jaha då var det 2010! Vem hade trott att jag skulle fira det i Chile?! Inte jag i alla fall.. Väldigt annorlunda från vad jag är van med. Halva Tony's släkt var här, folk kom under dagen och lämnade mat och dricka, sen började folk ramla in runt 22. Vid 23-tiden började vi äta, middagen var över på ca 15 min, all denna förberedelse och så var middagen över så snabbt.. fast så kan det ju vara hemma i Sverige också.

Sen vid tolvslaget skulle vi ha mousserande och vindruvor, 12 st, och så skulle man hålla i nåt som man ville ha mer av.. pengar verkade vara mest poppis (tänk va förvånade de skulle bli om jag hade sagt "aaaaaah!!" och sen tagit nån på snoppen!! haha) och så skulle man lägga linser i plånboken. Sen hade vi nå slags pappersfyverkerier så hela golvet va fullt med konfetti, men det var fint!! :D
Sen skulle man pussas å kramas och önska gott nytt år :) och så var det varmt och skönt!!!
Efter att lyckönskningarna va avklarade så blev det dans och drinkar fram till på småtimmarna.. (tror jag gick och la mig efter kl 5..) Skönt att inte behöva jaga taxi i kylan haha

Hur hade ni det?

Kramis!

Inga kommentarer: