tisdag 5 januari 2010

Chile 6: lite mer Peru

Kom pà att jag kanske skulle tillâgga vart i Peru jag befinner mig.. Tacna (uttalas Tagna), en fin liten stad, lite grônare hâr, mer palmer. Det âr populârt att komma hit och fixa tânderna sà det verkar finnas fler tandlâkare ân restauranger. Eller det var sà det kândes nâr vi skulle fôrsôka hitta en restaurang nu ikvâll. Men tillslut hittade vi en liten lagom upplyst restaurang.

Glômde att berâtta att nâr vi àkte in mot Tacna idag sà àkte vi fôrbi en ôverkôrd hâst! :( jâtteâckligt, det làg tarmar pà vâgen! Precis det kom vi à tala om i slutet av middagen, jag kânde inte riktigt fôr att fortsâtta âta pà min fettuchini! haha Tonys fel som tog upp det!

Imorgon tânkte vi fôrsôka fà lite massage pà ett spa vi fick hôra va bra. Det ska bli nice! :D och sen kanske det blir lite shopping.
Nattinatt!

2 kommentarer:

Ann-Pann sa...

Det låter som att ni har det riktigt bra! Förutom den överkörda hästen kanske... mkt skumt! hur går det till lixom?!

Jag läser, skrattar och försöker se er framför mig på alla era äventyr - men kanske inte kommenterar så mkt. Svårt att föreställa sig 32 graders värme när det här är typ -25. Burr....

Kram till er båda!

Jenn-Penn sa...

ja det är toppen! men konstigt med hästen.. ser man inte den eller?

Läste pà DN att det var kallt.. usch! jag har förresten fattat fel ang tiden.. det är ju ytterligare 2 timmars skillnad haha alltsá 6 timmar!