onsdag 17 februari 2010

Bara onsdag..

Vilken vecka det här har visat sig bli.. Måndag var tung, saknaden och tomheten efter Gustav fyllde mina tankar... tankar på Anna och Johan. Tisdag morgon, då ringer José och berättar att Jason tillslut har somnat in. Jason 4½år gammal och som föddes allvarligt sjuk och som är Josés son Emilios lillebror. Visst det var väntat, visst han var svårt sjuk.. men visst är det likförbannat hemskt och jobbigt att höra talas om att ett barn har fått avsluta sitt liv innan det knappt ens har börjat? Tankar på Emilio.. och Jasons föräldrar. Lite senare på dagen pratar jag med Liselotte, Selma ligger på sjukhus (min systerdotter).. Nej.. jag orkar inte mer nu! tänker jag.. men då berättar Lise vidare att de tror att det är blindtarmen.. *phew* så i natt fick lilla hjärtat blindtarmen bortopererad. Så nu kommer hon kunna skryta med sitt ärr! Jag kommer ihåg hur det var med dom i klassen som hade tagit bort blindtarmen.. woooowww.. har du legat på sjukhus!!! *stora ögon* respekt! ;)

Igår morse var Bilbo (katten) ovanligt jobbig, han har ju dille på att dricka vatten när jag duschar, eller så får man sätta på kranen i handfatet så han kan ligga och dricka.. Och det gjorde han, han låg där sen som en liten kattgubbe i handfatet... och helt plötsligt hör jag "raaaaaaaaaaap".. han har aldrig rapat (högt) förut! Det här var en riktig liten gubbrap! Visste inte ens att katter kunde rapa! Hmmm jag undrar om det var Gustav som busa med oss.. ;D Bilbo såg i alla fall nöjd ut.

Inga kommentarer: