måndag 17 september 2007

London rapport

Hejsan-svejsan här följer en liten London rapport...

Anni och jag bestämde oss för en tripp till London, fredag till söndag, intensivt kan man säga!
Resan började lite struligt, långa köer till in-checkningen hos Ryan air i Skavsta (hmmm Ryan air tror Nyköping tillhör Stockholm..!). Dom hade nåt tekniskt problem, och det kunde bara åka en väska i taget annars blev det stop på väskbandet, och när jag bad (här skulle jag vilja skriva subban, men jag gör det inte! ;o) tjejen vid in-checkningen att flytta Annis väska 10cm så att min väska också fick plats, så att vi kunde gå till gaten så gick inte det!! Nej för det fick minsann bara stå en väska per "ruta" annars blev det stopp, tänk vad mycket trevligare det hade varit om hon sagt det på ett vänligt sätt!! Slutsats: Budget flyg = Budget personal.

På flyget upptäckte vi vad två små flaskor vin kunde ge för effekt på 37 tusen meters höjd! Det tråkiga var att man kände sig obehagligt nykter när man landade.. Som tur är serverar dom öl på Stansted express! Och han som sålde ölen var jätteglad och visade att han kunde minsann öppna ölen på kanten av sin vagn..! :D Ingen budget personal där inte!

Väl framme i Finsbury park och Tony's lägenhet som vi så snällt fick låna så blev det en snabb dusch, snabb mat och ett par snabba öl, innan vi begav oss till en bar där vi mötte upp min "Agency" som jag arbetar för. Dom var fulla och glada eftersom de firade 3-års jubileum (vilket de hade gjort sen 18-tiden, klockan var nu 22:30). Vi tog en drink, innan Anni och jag drog vidare till Boxton Square (eller nåt liknande hette det), där hittade vi en bar/club med house musik. Lagom trendigt, och med trevligt folk.. Vi träffade på två cockney killar som vi stod och drev med, och dom med oss. Jag fick in 2 härliga punch-lines på den ena killen som fick hans kompis att gråta av skratt.. dom var ganska oanständiga så jag ska inte upprepa dom här! ;p

Lördag var det shopping, spenderade 300 pund.. duktigt va?! :D jag är nöjd och glad och stolt!
Sen på kvällen blev det en flaska vin och lite blåbärs smirnoff ice innan det var dags att gå till Tiger Tiger. Där hade vi riktigt kul, förutom att jag fick en ny vän, Flex, så höll vi tydligen på att hamna i Ushers limmo... enligt Anni. Jag vet inte riktigt.. jag pratade med hans kusin lite, men hajade inte att det var mer på gång, slängde bara ur mig nån halvkaxig kommentar, jag trodde han låtsades stå prata med nån i telefon (tydligen Usher), hade inte lagt märke till limmon.. haha men han tyckte jag var en cutie! Sen gav han upp och försvann.. Men jag fick höra heeeeela söndagen av Anni att vi kunde ha spenderat natten med Usher!! woohoo! Jag gillar faktiskt honom..! Men nu får jag köra med en äkta Lassie : Jag träffade Ushers kusin i London!
hahahaha

Söndagen blev lugn, den bjöd på en liten reggae festival innan det var dags att bege sig hemåt.
Många skratt blev det! En riktig toppenhelg! Att det dessutom var 20-22 grader varmt och sol gjorde ju inte direkt resan sämre.. ;D

3 kommentarer:

Anna sa...

Låter ju som en kanonhelg det där! Det här med såna som heter Flex verkar vara nåt återkommande.... ;)

Jugge sa...

Det blir ingen riktigt lyckad helg utan en liten reggaefestival... :o) Det där med Usher lät ju roligt! Roligt också att du spelade svår och dryg, du hade nog passat bra med Usher tror jag... :o)

Jenn-Penn sa...

Spelade?! Jag och Usher skulle ha varit som handen och handsken.. haha