söndag 2 september 2007

Usch...

.. höstlikt och jobbigt skulle jag kunna sammanfatta den gångna veckan.

Att det har blivit höst är iofs inte så jobbigt, mest det att man vet att det är så lååååångt kvar till sommaren nu.. Men det jobbig var att jag fick besked om att pappa har fått cancer i bukspottskörteln!! Det hemska C-ordet.. trodde bara att det hände andra?! Så brukar det ju vara.. Men nu har det alltså hänt.. så hösten känns ännumera jobbig, vet ju inte så mycket ännu, och för stunden mår pappa ganska bra. Plus att det kanske finns ett litet hopp om att han kan bli kvitt den 1cm "stora" elakartade tumören.. så jag väljer att hoppas.

Jag har "nyligen" redan upplevt hur det är att mista en förälder, och då behöva förbereda sig för att mista en till känns som något jag hade klarat mig j-ligt bra utan. Nu vet jag vad döden verkligen innebär, tomheten, saknaden, frustrationen. Även hur lång tid det tar att ta sig förbi den omedelbara sorgen, innan man lär sig att "haja läget" och leva med det. Bläää, borde vara lag på att föräldrar inte får slänga upp näsan i vädret före 80!!

Så nu får jag rikta in min på de roliga småsakerna som ändå är inplanerade nu i höst, nästa vecka kommer Anna (om hon inte blir sjuk..), sen blir det ett veckoslut i London, KENT, och kanske nån mer resa.. vi får se. Sen så fyller jag år snart *ler* jag tycker fortfarande det är kul.. har inte riktigt besämt mig för vad jag ska göra.. men det blir nog lite mat och vin hemma hos mig, med utgång sen?

Sen så fick jag ju en välkänd ume-gäst förra veckan, det var trevligt! *ler* även om jag inte såg till han mycket, men han verkade nöjd med Sthlms bsöket.. *s*


Ne nu ska jag mysa ner mig på soffan med bilbo å en film :)

1 kommentar:

Anna sa...

Mm, ibland är livet hemskt orättvist. Jag hoppas att det kommer gå bra med behandlingen.

Hoppas även att jag kommer våga sätta mig på planet på onsdag trots örondilemmat :)

Kraaaaam från mig!