torsdag 27 september 2007

vad har hänt sen sist...

Jo det ska jag berätta...
För det första så har jag blivit 1 år äldre.. det tog visserligen ett år som vanligt.. Hade en trevlig fest hemma. Bjöd på thai mat, vin och sprit! Som vanligt var det en ganska härlig blandning, Pappa och hans nya dam, Syrrorna med sina äkta makar, Sussi med sitt goda humör, min smågalna bror som var på utmärkt humör, några vänner.. och 5 syskon barn plus respektive.. En åldersspridning från 5år till 67år.. det blir rätt kul!! och alla verkade trivas :o)
Min bror lyckades klämma ur sig några härliga kommentarer, favoriten var nog när han "Jag är en man med moral.. jag har 4 barn med 3 kvinnor, och ALLA har samma pappa, det är mammorna som ligger runt!!" hahahaha ja, så kan man ju också se det...
Johnny (min bror) har dessutom börjat "spamma" min hemtelefon med sms... hmmm vet inte om ni har fått nåt sånt uppläst för er? Jääääkligt kul, igår läste kvinnan upp "Du har fått ett text meddelande som lyder: hata hata hata hata aik" och hon uttalade AIK som ett ord.. haha! innan det har han roat sig med att sätta mellanslag mellan bokstäverna vilket gör meddelandet helt omöjligt att förstå.. knasboll e vad han e!
Jag råkade nämligen berätta att pappa hade skickat ett till sig själv, men eftersom de inte ringer och läser upp dem efter 21, så ringde de dagen efter kl 8.. nu hör det till saken att vi hade suttit upp och groggat till 3 på morgonen, så pappa var lite bakis.. hur som helst så ringer det.. han svara trött och bakis.. "hallå?!" och tanten säger "du har fått ett text meddelande som lyder: Ta dig i dalen!" hahahaha en klassiker!! pappa hade dessutom glömt bort att han hade skickat det..

Vad mer har hänt.. hmm jo jag har varit på konferens.. Hässelby slott, ganska nice, men beläget i en lite slummigare del av Stockholm.. vilket 2 av mina kollegor fick erfara, den ena fann sin bil uppställd på backar och utan däck.. och den andra hade fått alla hjulen avskruvade, men de hade inte fått med sig dom..!!
Jag var duktig och höll en 2-timmars genomgång.. gick jättebra!
hmm vad mer, jo jag har fått förlängt ytterligare 1 år.. skönt! då blir det ingen jordenruntresa i år heller.. hmmm *s*

Imorgon har Johnny kalas, och på lördag har Fabian kalas.. födelsedagssäsongen har börjat... kul!

Neeee nu ska jag mysa, snart dax för sängen :o)
Kram och hej så länge!

Inga kommentarer: