måndag 10 september 2007

tjoohoo!

Tentan blev godkänd! *pustar ut*
Då har jag bara en kvar.. den jobbigaste haha det är en liten uppsats som ska skrivas, egentligen i grupp! men jag ska försöka få till det att jag får göra den på egen hand.. jag var faktiskt med på alla grupparbeten under kursensgång..!! Plus att det känns som lite töntigt att öva på "team work" när jag jobbar i team DAGLIGEN.
Jag är i alla fall GLAD!! jag håller på å tickar bort dom där grejerna som står "längst ner" på "att-göra" listan. Och längst ner står dom bara för att dom är trååååååååkiga!

Jag skulle vilja dra iväg på en lång-resa, typ Asien eller Sydamerika... nån som vill haka på?! boom shakalack lixom! ;) annars får jag ta mod till mig å åka själv.. jag är mest rädd för kackelackor, så jag behöver en kackerlackdödare med på resan (eldkastare?).. Insekter är fan det äckligaste som finns..typ! Jag ryser i hela kroppen vid tanken på dom, det är jobbigt att ha insekts-fobi! Fast det gick nåt program för hundra år sen som handlade om fobier och hur man kunde anmäla sig till programmet och så blev man utmanad.. kommer ni ihåg det? jag såg bara några glimtar, men de två knasigaste fobierna var nog ändå grönaväxter-fobien och deg-fobien.. hon som var rädd för gröna växter såg helt panikslagen ut när hon berättade om hur läskigt det var att gå förbi en kruka med en grönväxt i.. hmmm det är svårt att sätta sig in i den känslan måste jag säga. En grönväxt kan ju licksom inte göra nåt.. Deg-fobien kan jag förstå lite bättre.. det kan ju kännas lite äckligt kanske? jag tycker inte om att få in mojs under naglarna, deg, jord.. choklad? så jag är inte heller så förtjust i deg.. fast tycker ändå det är lite mysigt å knåda, kluvet värre!

Snart fyller jag år.. och jag har tänkt bjuda på nån mat, men kan inte komma på vad riktigt.. Helena föreslog franskt, hmmm.. franskt, det enda jag kom på va Coq au vin.. och vart får man tag i tuppeluppar då? eller kan man göra en könsneutral coq au vin.. typ kackling i vin?

ne nu får jag sluta babbla... hahahaha
Kramen

1 kommentar:

Anna sa...

Grattis igen! Bra jobbat