torsdag 5 februari 2009

Balans

Vilket viktigt ord det är.. Balans. Mitt favorit ord just nu som innehåller ordet balans fast på engelska är "Work-life balance", det betyder att jag kan komma in till jobbet 9:30-10 och gå 16-17 tiden. Det är work-life balance för mig!! :D
Förresten.. en annan rolig grej angående balans... Jag är hyfsat teknisk av mig, beror på vem man jämför med iofs, men om jag jämför med Helena (älskade syster) så är jag superteknisk! Hon å andra sidan är väldigt analytisk och superduktig på att skriva och att formulera sig (bra val att bli journalist..). Men det är ju här balansen kommer in, har jag nån viktig text som jag behöver skriva så kan jag ju vända mig till henne. Och tvärt om. *hehe* som igår, hon promenerade och vi pratade i telefon, hon sa att ljudet på hennes mobil (den e "ny" typ 6 månader) är väldigt dåligt. Jag har hjälpt henne med att ställa in ljudet förut, på hennes gamla telefon (men det var visst inget hon la på minnet). Så då sa jag, har du testat å höja volymen? - "ummm näe, var var det man gjorde det nu igen?", så jag sa "på sidan"... och då säger Helena - "På 4:an?!!! nääää det tror jag inte *beeeeeeeeeeeeeeeeeep*, nej det funkade inte" shit va jag garva och hon med, tills jag genom skrattattacken kunde säga "pååå siiiidan" hahaha. -"aaaaaahhhhhahahahahahaa" sa Helena. Det är tur vi har varandra *s* annars skulle det bli sån obalans :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med balans är kul, sätt dig på en stol och rör ditt högra pekfinger i en ring åt medurs, medans du samtidigt lyfter ditt högra ben och rör din fot i en ring moturs. Lyckas du göra det samtidigt???
/Fjant
www.fjant.tk