torsdag 26 februari 2009

nattliga aktiviteter..

Jag har kanske tidigare nämnt att jag ibland har lite saker för mig under natten.. bland annat har det hänt vid ett flertal tillfällen att jag vaknar av att jag skrattar.. vänner som delat dubbelsäng med mig har också fått uppleva mina hyss. Som den gången då Johanna och jag var i Kroatien, och jag var övertygad om att hon hade somnat med toalettpapper under armen! Stackars. så jag tänkte försiktigt ta bort det.. men det satt fast! Johanna vaknar och frågar "Vad gör du?!", och jag svara "Du har toalettpapper här..", samtidigt som jag säger det.. ser jag hur det förvandlas till en lakankant som är ner vikt över filten... Som vi skrattade! Och så dum jag kände mig... hehe, men sånt får man bjuda på!

I morse vaknade jag till med en sån där känsla av, oj, nu har jag försovit mig! Så jag tittade på min mobil.. och hmm vad står det.. 5:43.. stämmer det verkligen? vad betyder det? hmmm jo att jag får sova längre!! jippiiii, så jag somnade om, vaknade lite senare av att det kändes konstigt.. ljust.. tydligen hade jag tänt sänglampan i min tidigare förvirring (brukar ju inte behövas med tanke på att det är ljusdisplay på mobilen..). Så jag noterar detta, men gör inget åt det utan somnar om.. igen! Sen när det väl är dags att gå upp, är jag trött (som vanligt) och så kommer jag på att jag kanske ska släcka lampan.. hehe det var så dags! Så pratar jag med en kompis... och berättar att jag har hållit på å "weirdat" mig hela morgonen.. då skrattar han och säger "jag har gjort nåt värre...", så vill han inte berätta först!! Men efter lite övertalning så berättar han.. och sen får han mig att lova att inte berätta för nån.. men det gååår ju iiiinte.. Men jag lovade att inte nämna honom vid namn här i bloggen ;) utan vi kan kalla honom Misse-Nisse. :D

Det ligger till på så vis att Misse-Nisse brukar vandra runt under natten, han har hittat både kudde å täcke i köket etc. men i tisdags natt slog han rekord.. Han vaknade ute i trapphuset "på väg till grannen" endast iförd fillisar! hahaha Tänk er grannens min om Misse-Nisse hade ringt på kl 3 halvnaken.. priceless! Misse-Nisse som vaknat rusade snabbt in till sig och la sig i sängen igen... Han drog tacksamt upp täcket till öronen. Vilken tur att Misse-Nisse inte varit helt naken och att dörren inte gått i lås av sig själv.. för då hade han fått promenera en bit för att få fatt på extra nycklarna till lägenheten... hehe

1 kommentar:

Anonym sa...

OMG säger jag bara hahahah!