måndag 2 februari 2009

Snö

Jag kan inte låta bli å små-håna mina kära kollegor i London.. dom har ju fått snö! Det är bara 1 person som har kommit in till kontoret, alla andra jobbar hemifrån, för det har ju snöat. Så min underbara kollega Angela sa precis åt mig "don't diss the snow!!", sen hade hon problem med ett datasystem och frågade mig vad hon skulle göra!!! Så då föreslog jag "do the maquarena!", hon jobbar ju hemifrån, så det är ju ett perfekt tillfälle. Det är ju dessutom bättre å göra maquarenan än å sitta å stressa upp sig för att ett datasystem inte fungerar...

Hittills idag har jag sett till att jag ska få lön snart, dvs gjort min tidrapport, sen har jag kollat DN och noterat att Juha är på fri fot, det känns ju tryggt... not! Men så sa jag åt mig själv att inte ha fördomar. Dom släpper väl inte ut han om dom tror han ska mörda igen?! Så det känns lite bättre (plus att han är i Finland anyway..). Sen så hade jag med mig torkade mullbär, dom e goda och tydligen supernyttiga, så jag var tvungen att kolla vad det egentligen är för nåt.. Det finns vita och svarta och ser ut som typ hallon/björnbär men växer på träd! Såg coolt ut, jag vill ha ett sånt träd. Ni vet sången "nu går vi runt ett enebär snår enebär snår enebär snår...., tidigt en måndags morgon" (lite osäker på texten där), i england sjunger man "here we go around the mullberry bush, mullberry bush, mullberry bush... on a cold and frosty morning", kul va?! :D Hade jag ett sånt träd så skulle jag sjunga det ibland, vissa mornar.

Imorgon är jag ledig, wooohooo!

1 kommentar:

Anonym sa...

It's really a nice and helpful piece of info. I am satisfied that you simply shared this helpful information with us. Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.

Have a look at my homepage: http://chronic-fatigue-syndrome.me/