tisdag 14 april 2009

Fjortisfylla

..det här inlägget skulle kunna få många namn.. tex "Kung Guvo af Baren äter larver" (uääää! äckligt!) eller "Juanita del Barrio goes rat arsed" hmm eller varför inte "Hickies is tha shitznitz", men på nåt vis så känns det ändå som fjortisfylla summerar skärtorsdagens utgång.

Allt började så städat med några fördrinkar hemma hos José. Tony och Kristin höll sig till vin, för de skulle inte bli så fulla.. speciellt inte Kristin som dessutom drack "dagens".. jo jo. Något senare så ville hon ju ändå ha en drink, men hon skulle definitivt inte.. INTE! dricka nån tequila *hehe* Men Kung Guvo plockade fram en dammig gammal flaska mescal med larv.. *ryser vid minnet* jag tycker faktiskt inte själva spriten är så himla äcklig. Lite rökig tequila på nåt vis.. men LARVEN! usch, vem kom på att man ska dricka/äta den? nån macho jenkare med liten snopp säkert.. jaja hur som helst, efter ca 30 minuters påtryckning (*hehe*) gav sig Kung Guvo och svalde ner larven med den sista skvätten mescal.. Respekt bruschan!!!! Larven var trots allt vit ca 4cm lång med svarta ögon.. jag skulle ha fått tvångstankar för mindre!
Vi tog väl nån drink till innan det var dags att bege sig in mot stan, Tony var snäll och gjorde ordning en "grogg" i min MER flaska.. (fjortisvarning..) Den groggen festade vi på tills det var dags att kliva ut i Stockholms natten och styra stegen mot Göta Källare (även kallad Göta juck), jag har inte haft nöjet att vara där tidigare, men det var kul (eller så var det sällskapet..). Hur som helst, väl framme vid baren så beställde vi ju tequila så klart... so much för Kristins "jag ska INTE dricka tequila".. det var nånstans mellan första tequilan.. och sista drinken som vi kom på att vi skulle göra sugmärken på Kung Guvos hals.. jo, du läste rätt! desvärre fick undertecknad några också, men inte på halsen... det var ju i alla fall jättekul (då). Det ryktas också om att vi tog en tequila till men det kan jag inte riktigt bekräfta.
När Göta källare stängde sådär vid 3-tiden så bestämdes det att vi skulle vidare till "båten", Tony åkte tydligen hem. Jag kan inte riktigt bekräfta det annat än att jag lite senare och lite ilsket upptäckte att han var borta (typ vid 4-tiden) utan att ha sagt hej då!!! Andra uppgifter tyder på att jag fick både en hejdå puss och en hejdå kram utanför Göta Källare.. Hur som helst, jag hittade i alla fall en Kanadensisk DJ som jag släpade med mig.. men väl framme på "båten" så tröttnade jag och lämnade över honom på José (tydligen). När jag dessutom kommer fram till baren och ska beställa mer rom så går det inte. (Thank god!) ur min mun kommer istället.. kan jag få ett glas vatten tack! Där sprack ju fjortisfyllan lite.. men jag hade liksom fått hicka..! Det är ju ruskigt jobbigt med hicka faktiskt.. speciellt när man är på en båt! Vi dansade lite, innan jag försvann ut på däck för lite frisk luft och för att ringa och skälla på Tony för att han hade dragit utan å säga hejdå. Jag har lite svårt att återge samtalet men tydligen svarade jag "ja" på det mesta som tex. Står ni i kö till Patricia? svar: ja, det var bara det att vi hade varit inne i ca 45 minuter.. har ni roligt? svar: ja! *hick* är José och Kristin där? Svar: Ja (fast det var dom inte, dom dansade/letade efter mig..) um jaja *hehe* Men då dök kungen upp och skällde på mig för att jag "bara hade dragit" för så får man inte göra.. och det vet jag väl!!! Men jag hade akut syrebrist.. faktiskt! det är därför man hickar.
Sen gick vi in och jag hittade jag någon annan konstig människa som jag pratade med, han var lite aggressiv men skulle samtidigt flirta, mycket konstig kombination, tydligen stod José och var bodyguard i bakgrunden.. känns tryggt!! :D

Tror jag var hemma runt 6-tiden.. då åkte Kungen av Tunnelbanan fortfarande tunnelbana, nån måste ju se till att det går lugnt och städat till på Stockholms tunnelbanor (eller så kan man ju somna och missa att gå av där man ska.. tut tut tut!). Jag har inget minne av att jag la huvet på kudden.. men det måste jag ha gjort för dessvärre vaknade jag kl 10 igen och mådde rätt kymigt fram till 16-tiden.. då jag kunde somna om igen.

José's hela familj ställde sig frågande till vad för slags människor han umgås med som lämnar sånna sugmärken på honom, och det kan man ju verkligen fråga sig *haha*. Men det är väl så man gör med boskap å sånt? märker upp dom??!! *haha* Bitchniiitz! Dom var tydligen fortfarande synliga *hehe* laaaalalalalalalaalalaaaa lalalaa

Jag ska aldrig mer dricka!! ;D

1 kommentar:

Anna sa...

Viva la sprit!! Hahaha, f*n vad ni är roliga :D