onsdag 29 april 2009

Ume ftw!

Idag känns det bättre.. jag blir alltid lite låg efter det att jag har varit i Umeå och hälsat på Anna. Avstånd kan vara jobbiga ibland. Det var i alla fall en toppen mysig helg med 2 grillningar! Svea och Elma var så söta och roliga, och Anna såg pigg ut, men det är ju inte så konstigt med så snälla barn. Sveas tandlösa grin får mig att le fortfarande, en riktig sköning det där!

För övrigt så tycker jag den här veckan är rätt bra, jobbar bara en ½ dag till och sen är det ledigt fram till måndag! Det känns som jag går lite på semester-låga, mañana-mañana ni vet.. Förresten så försökte jag bestämma när jag ska ha semester i sommar.. och om jag ska ta 3 eller 4 veckor i följd.. (lyxproblem!) hmmm.. jag verkar dessutom vara sent ute? När ska man bestämma semestern? i februari eller?!

På torsdag är det Valborg och grillning.. jag föreslog att Sussi skulle ordna en egen majbrasa på tomten *hehe* men hon lät inte så pigg på förslaget. Tror det bor en liten pyroman inom oss alla, det är ju så fascinerande med eld (eller det kanske bara är i mig det bor en en.. uuuhoooh).
Frågan är, vad ska jag dricka till middagen? Rom? då vet vi ju hur det slutar.. eller kan sluta i alla fall.. sugmärken på "kroppen" och solsken i blick.. eller var det dimmig blick?? Eller kanske lite vin? fast risken att det urartar även där är ju överhängande.. Pommac? yum! Pommac e ju asgott, undra om det är gott att blanda med rom? ;D *lalallalaaaalallaaaaaa*

TTFN! (för er icke "interwebz" nördar så betyder det "Ta Ta For Now")

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker vi dricker vatten...vi måste ha majsbrasa...hade en kompis som kallade den för det när vi var små....majsbrasa...bra ord

Jenn-Penn sa...

majsbrasa! haha! och vatten?? jag hör att du har gått in i din renlevnads period... ;p

Anonym sa...

jag tror jag skymtar ljuset borta vid horizzzzonten