fredag 3 augusti 2007

att leka med ord

Är det bara jag som tycker det är roligt med ordlekar? Eller ordförvrängningar? Eller när det blir fel bara, som när jag sa att "vi" var tvungna å springa till bunneltanan (tunnelbanan), nu kallar jag fortfarande tunnelbanan för bunneltanan ;D
Min pappa är expert på sånna ordförvrängningar, kanske är det därför jag gillar det, jag har lixom vuxit upp med det. För visst heter kyckling Kackling? och Isbrytare heter Isbrakare, så klart!
I påskas när jag var köksslav i Storlien och även min systerson Fabian (snart 18 år wow!!) för den delen som också delar den här sortens humor.. ibland i alla fall.. förutom när han säger "moget!" hehehe anyway.. jag drog alla mina "arne hägerfors-skämt" med gaffeln i ena handen och kniven i den andra sa jag "Sluta gaffla annars ligger du knivigt till", så tråkigt att det blir roligt... men sen började jag och Fabian att utveckla ord samt dess betydelse och avslutade det hela med att "döpa om" diarré till rövgröt.. *asg* fan jag tycker det är ett jättebra ord!
Fabian kallar sig nu även för general rövgröt i WoW.. haha nee det där hittade jag på.. (att han kallar sig det i WoW).
hehe det är äntligen FREDAG! och snart kanske jag får gå från jobbet.. eller hur?! Och det här inlägget blev inte så seriöst.. haha

Kramelitut nu är inlägget slut

2 kommentarer:

Flubber & Elfkicker sa...

Överste Rövgröt... om jag får be.
Nu har jag också en blogg! =D
Har den tillsammans med David, tror att du har träffat honom.
Läs gärna lite om du har lust på:

http://www.stuntpit.blogspot.com

Jenn-Penn sa...

general eller överste.. same same ;o)