tisdag 7 augusti 2007

vad har hänt sen sist..

Joooo det har varit helg till exempel! I fredags så var jag och min ständige vapendragare Sussi ute på "lokal" och dansa lite.. Sussi som är rättså pank ordnade gratis dricka (obs inte vatten), med sina rådjursögon och sitt glada flin fick hon pojkarna att lätta på lädret. Vi avböjde efterfesten i Telefonplan.. Efterfester förresten, är dom nånsin kul? Är det inte då man blir dyngpackad och gör saker man ångrar? (eller är det bara min erfarenhet..) och sen är det alltid nån som vaknar upp utan ögonbryn.. Vi tog istället sista tunnelbanan hem, jag hade bara tråkmånsar på min tunnelbana (ytliga gaykillar som satt å bitchade om sina faghags *zzzZZzz*).. Sussi drog vinst lotten, hon hade 2 stureplan brats som såg så felplacerade ut på t-bane linjen mot farsta strand att ett par tjejer faktiskt frågade dom rakt ut "Va fan gör ni på den här linjen?!" fast med ett inte så otrevlig tonfall, utan mer förundrade. Men killarna såg tydligen små chockade ut av upplevelsen.

På lördagen var det dags för årets syster-kräftis! (men fjäll-Lise saknades) jag gjorde ny kräftlag och la i kräftorna så de fick mulla till sig i 6-7 timmar, mumsfillibabba! Det blev sparsamt med alkoholen, ingen var sugen riktigt.. *hmmm* men Helena, Sussi och jag sjöng i alla fall 2 snapsvisor! :D

Sen efter att damerna gått hem kollade jag lite på Solens rike, och insåg att det är ju Christian Bale som e med i den fast som liten knatte, fast man ser ändå att det är han.. och efter det konstaterandet var det dags för sängen.

Söndagen bjöd på solsken och årets första dopp! (ja ja, jag e lite sen, men det har faktiskt regnat mycket i sommar...), jag och Helena låg och mös vid Ängbybadet (fast det heter det kanske inte), men sen vid 18-tiden drog friskis och svettis igång på gräsmattan och det började kurra i Helenas mage så då drog vi hem.


Och igår var det måndag.. ny arbetsvecka. Jag fick en liten livskris sådär på förmiddagen (efter att jag fått ett psykbryt på en studie sköterska) och ställde mig frågan "vad vill jag egentligen göra med mitt liv?!!" och kom fram till att jag i alla fall borde plugga klart (har 2 tentor kvar att göra på sociologin), så jag anmälde mig till en omtenta.. wooohooo! härligt konstruktivt hanterande av den lilla livskrisen va?! *ler stolt*

nene nu är det dags.. att jobba! ;)

Inga kommentarer: