tisdag 14 augusti 2007

när jag blir gammal..

då minsann ska jag bli en sån där asjobbig tant! ;D
jag har redan känt tendenserna, här om dagen så sa jag (så där halvhögt och irriterat) "Kan man få gå av tunnelbanan innan ni kliver på!!" hade jag varit 40 år äldre så hade jag höjt käppen och sagt det betydligt högre! Fan va skönt det hade varit!!! *s*
Men som sagt, jag har börjat min bana mot vedervärdig pensionär.. man måste öva om man ska bli bra! Jag har börjat klaga på saker tex så skickade jag tillbaka en ljummen cappuchino, och sa det här får ni göra bättre, fast med ett leende (det är trots allt bäst när man är vänlig när man klagar).
När jag senast var och hälsa på min pappa och vi var inne på flygis (ICA flygfyren) så noterade jag hur han gjorde. Han skällde tex ut några pre-pubertala snorvalpar för att dom "dumma" sig.. heja pappa!! härligt! själv är man ju livrädd för dom där små glinen.. usch! Sen när vi skulle åka där ifrån och han stannade vid ett övergångställe och släpte över några "skejtare" så åkte rutan ner på pappas sida och han vände sig till den sista grabben och sa "va sa du?!" Tack så mycket! sa killen och log nervöst. Bra! sa pappa och vänder sig till mig, sa han jävla gubbe innan? Nej nej sa jag, han sa nog bara nåt till sin kompis. Jag kände hur kinderna hettade lite, piiiiiinsam han e min pappa!! Fast samtidigt tycker jag han e så skön. Han har tagit på sig rollen (på gott och ont) att uppfostra "dagens ungdomar", lära dom lite hyfs helt enkelt! *s* jättebra! För jag kommer ihåg hur det var själv, det var ju dom främmande vuxna som sa åt mig (eller nån kompis) att vi dummade oss som var dom läskiga, och de som jag lyssnade till. Så jag tror det behövs lite såna gnälliga tanter och gubbar som uppfostrar de yngre.

Det värsta var nog att de som trängde sig in i tunnelbanan här om dagen var 40+... fy bövelen! Dom har inte haft nån gammal tant som har visat var skåpet ska stå, det är uppenbart! *s*
Nästa gång ska jag sätta krokben på dom jävlarna! *hahaha*

Med armbågarna in i framtiden! (dagens slogan)

4 kommentarer:

Anna sa...

Go Stickan, go Stickan!! Tur att han tagit på sig den rollen :)

Anonym sa...

Aaaa din paps e bra knasig...but we all know that. Kul blogg....faktist he he ...har alltid varit lite skeptisk mot detta ....fast de e ju roligare att läsa om dig än om nått annat purjo som man inte känner...tror jag he he.....

Gentleman Rules Ganja Fett

Chaaau ...the G

Jugge sa...

"När Fan blir gammal blir han religiös" är ett talesätt som jag ska anamma... Fast å andra sidan, jag känner mig gammal redan nu, så vad ska jag göra? Bli pingstvän?

"Hej Bullen! Jag är en 28-åring grabb som har ett problem..." :o)

Anonym sa...

Heja tant Jenny! :-)