onsdag 1 augusti 2007

"Stolthet" har börjat....

...idag! Jajjemen, årets Pride festival har intagit stan, eller egentligen så började det i måndags, men idag var invigningen i Tanto, invigningstalaren var ingen mindre än Glen Hysén, vilket har väckt stor debatt. Men det gör ju valet av invigningstalaren varje år.. så inget nytt där. Tydligen hade Glen blivit väldigt upprörd när en gay-man för några år sen hade tagit honom på pitten! Glen hade då sagt "Han måste ju ha varit helt sjuk i huvudet" eller något liknande... Hmmm ja du Glen, vad ska man säga?! Om det hade varit en tjej, vad hade hon kallats då? sjuk i huvet? (Don't think so!!) eller hade han kanske bara erbjudit henne en åktur? Jag kan nog inte ens räkna alla de gånger som manshänder samt andra mansdelar som har hamnat eller gnidits på ställen på min kropp som jag inte har givit tillåtelse till, utan att jag för den delen har skrikit och kallat dom sjuka i huvudet (nåt kan jag ju ha muttrat). Och är det inte det som är det sjuka egentligen?! Som tjej orkar man knappast ens bli irriterad när det händer... för vi vet ju att majoriteten av alla killar är reko, men sen finns det ju alltid idioter, oavsett kön, läggning och hudfärg. Antastningen i sig är fel, oavsett vem som gör det, för varför gör man egentligen en sån grej?! Finns det nån som går igång på det? Eller är det en kvarleva från stenåldern? Jag har ju sett hur hundar "rider" på varandra för att visa sin dominans, samma grej eller? ;) *hmmm* tål att tänkas på!

Hur som helst, jag tycker det är bra med Pride, det blir lite debatt, det blir lite fest, det blev tydligen dildo-kubb i kungsan häromdagen *hehe* va dom kommer på! Hetro-normen blir ifrågasatt av radikal-feminist-flator och disco-slask-bögar... härligt! Det närmsta vi kan komma civil olydnad idag eller?! Det är sån blandning av människor, och helt plötsligt så känner de samhörighet i några dagar, för i tanto är alla toleranta och open-minded. Är det inte något att vara stolt över?! Att våga gå emot normen.

Jag lyfter på hatten och bockar, för i sovstaden händer det grejer! (i alla fall fram till söndag..)

Inga kommentarer: