onsdag 8 augusti 2007

Ingen sommar utan Reggae...

..som Markoolio så fint uttrycker det. Och visst är det så, nu till helgen så är det dags för URF - Uppsala Reggae Festival!! woohooo! hmmm vet inte om jag har hamnat i en försenad 30-års kris, men nu när jag tänker på det så blir nog det här min FÖRSTA festival..! (Känns som jag borde ha gjort det här för 10 år sen..) fast vi ska bara dit på lördag 14-03, första bussen till Sthlm går 05:30, så det blir till å dra runt på fjortisvis efter det att festivalen stänger... Jipppiiii!
Förresten, Markoolio fick ju mycket däng på grund av den där låten, han sjunger ju "dricka hemkört och cola, i en uppblåsbar pool, första vita helgen jag tror jag dör." Och här i Sverige får man inte säga sånt när 7 åringar kan lyssna till ens musik och få för sig att det också vill dricka hemkört och cola i sin badbalja ute på gräsmattan. Och om nu en 10-åring skulle få för sig att göra det, kan man då skylla det på Markoolio? För föräldrarna står ju så klart maktlösa mot en sån refräng och helt utan ansvar för sitt barn... yeah right! Jag måste medge att Markoolio får mig att le, för jag gillar det där nördiga, igenkännande.. jag skakar i alla fall hellre rumpan till Markoolio än lyssnar på den där hemska Per Gessle! Har inte han fattat att hans "bäst-före-datum" har gått ut?! Och vet ni vad han sa i Sthlm City tidningen (jag höll på smälla av!) att han minsann inte tyckte det var nån som ansträngde sig längre för att göra ett snyggt skivomslag, och först hade han tänkt göra det helt själv (skivomslaget), men sen hade han bestämt sig för att anlitat någon så att hans skiva skulle bli riktigt riktigt snygg.... EH VA FAN?! har ni sett skivan? det är ju hans fula nylle och hans gräsliga pottfrisyr på omslaget! God Damn! hahhahaha inget fel på hans hybris i alla fall.

1 kommentar:

Anna sa...

haha du är en föråldrad fjortis!

Helt riktigt: Markoolio - Gessle
1-0