torsdag 16 oktober 2008

The script

Dags för en liten recension tänkte jag, jag blir ju så glad när jag hör musik som är så där skön så det pirrar i kroppen. The script är ett band från Dublin med många influenser, Irländskt a la"celtic soul" ena stunden (Irländarna är ju kända för sina drypande ballader dessutom, det ligger i generna), sen lite mer poppigt, Rn'B-igt, Hip hop? Soft hopp kanske ;o) och lite rock? Vänta är Sting med å sjunger? och har Kean skrivit en del av låtarna? Spännande mjuk blandning av igenkännade.. men ändå nytt.. som om du har nåt "på tungan" men inte riktigt kan identifiera det, eget men med sköna ganska tydliga influenser. Skön sång... skön musik.. kaxigt men ändå känsligt.
Blir ni nyfikna på att lyssna?
http://www.thescriptmusic.com/us/home/

1 kommentar:

Anna sa...

Ja, jag blev nyfiken. Låter som det kunde vara nåt för mig.