måndag 27 oktober 2008

Vintertid

Jag var på en himla trevlig fest i lördags, kombinerad 30-års fest och inflyttningfest. Det var mest "gamla" kollegor, men jag hade även släpat med mig min vapendragare José, som var bakis från att ha varit ute å slarvat i fredags, dessutom hade han hjälpt sin syster å flytta hela dan, så jag var rätt löddrig kan man säga. Jag kanske ska förklara "löddrig", det betyder imponerad och kommer sig av att imponerad blir shamponerad och är man shamponerad blir man löddrig. ;D
Tillbaks till festen..
Jo, där berättar Tony att när han och Annelie jobbade i Strassbourg så skulle de ut och sola en helg... så dom började leta efter en park, och fick syn på en liten park.. sneddade över vägen och la ut sina handdukar.. ahhh perfekt! och inga andra här heller! Efter nån timme eller så, när de hade fått nog, packade de ihop.. och tittade sig lite närmare omkring.. hmmm den här parken påminner väldigt mycket om en rondell... hahaha! Hade kunnat betala mycket för att få se min käre vän Tony som rondellhund! Jag hade lite svårt å sluta skratta.. tårarna rann, det är sann glädje. :D
Sen så drog vi ut, eller, José och jag var ute och rummla i Stockholmsnatten och hann i alla fall med att köa 2 gånger... jippii!! ;) jag hade totalt missat att det blev en timme extra, vilket så här i efterhand var rätt bra... jag stod och muttrade att det var oetiskt att släppa in folk 4:45, när man stänger kl 5!! (alltså 3:45 då.. dooooh) Kvällens "höjdpunkt" blev på McDonalds när José efter att ha suttit och sagt att han var så himla nykter.. oväntat nykter.. faktiskt heeeelt nykter!! slurpar i sig det sista ur sin läsk, och när han ställer ner den så säger han.... vems läsk är det där (syftande på den som stod framför honom).. DIN säger jag.. men men.. vems läsk är det här då?!! (och syftar på den tomma läsken han håller i) JAG SKRATTA SÅ JAG GRÄT (igen!).. och höll på åka av stolen.. då hade han tagit någons kvarlämnade läsk på bordet intill!! uuuääää han såg lite lätt illamående ut och oroar sig numera för herpes! :D PRICELESS!! ahhh hans min... och beviset för att han inte var så himla nykter... hahaha det här kommer han få höra huuuur länge som helst. muhahahahahaha helt underbart! jag hade skratt-träningsvärk i magen igår :D hihihihi

Inga kommentarer: