måndag 13 oktober 2008

tillbaka i Stockholm..

..och tillbaka på jobbet, så med andra ord är det dags att blogga.
Efter en toppen helg i Umeå så borde jag känna mig energisk.. men icke! Eller på sätt och vis så gör jag det, men å andra sidan så lider jag av mild separationsångest, igår var den värre. Jag tycker det är fördjävligt att man ska behöva säga hejdå. Det enda positiva med hemresan var att från Jörgens dörr till min dörr tog det bara 3 timmar, för det gör ju att det inte känns så långt mellan Stockholm och Umeå. Men annars så tycker jag det är jobbigt.. när ska dom införa teleporteringsmanicker? Det är ju ändå 2008..
Tranebergsbron är avstängd vilket medförde att det var extra mycket folk på tvärbanan i morse (plus att jag var tidigt för jag skulle ordna frukost fikat idag), så jag fick stå (det var första gången på tvärbanan faktiskt!). När jag stod där och reflekterade över helgen, småleende.. som kom det över mig.. majskornet! aj aj där höll jag på å börja skratta högt igen och orsaka obehag bland mina medresenärer (för vem står ensam och skrattar på en fullpackad tvärbana? kan bara vara en knarkare, dåre eller en alkis).

Jag beställde förresten WOTLK när jag kom hem igår.. men det står inte när leveransdatumet är.. men jag mailade och frågade. För tänk om det är 15 januari.. oj oj det hade varit katastrof! *S*

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahah majskornet!! fyfan

Tack för i helgen :) Jag tycker det är dags att du flyttar hit nu!

Jenn-Penn sa...

tanken har slagit mig... det ska erkännas *s*

Anna sa...

Tjohoooo! Fortsätt med den!!